1 Mart 2013 Cuma

Tarhana Çorbası

tarhana çorbası

Soğuk ve yağmurlu havalarda çorba deyince aklıma tarhana çorbası gelir ama eski haliyle. Eskiden tarhana çorbası pek sade yapılmazdı bizim evde, tam köy usulü yapılırdı. Yani içinde kuru börülce ve kuru biber de olurdu. Ben sade halini daha çok sevdim her zaman. 
Şimdi pek sık yapmıyorum, yaptığımda da neden daha sık yapmıyorum diyorum kendi kendime. 

malzemeler

500 ml soğuk su
4 yemek kaşığı tarhana
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı nane
tuz
  • Tarhananın üzerine soğuk suyu ilave edip ocağa alın.
  • Kaynayana kadar sürekli karıştırın.
  • Sarımsağı ezip içine ekleyin.
  • Ayrı bir tavada nane ve teryağını eritip çok yakmadan çorbaya ilave edin.
  • Tuzunu da ekleyip 10 dk daha pişirin.
  • Pişince hemen servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder