12 Şubat 2013 Salı

Pirinç unlu Kurabiye



Kileri kurcalarken son kullanma tarihi yaklaşan pirinç ununu hemen değerlendirmeliyim diye düşündüm zira israftan hiç hoşlanmıyorum. Pirinç unuyla ne yapılır diye düşünürken bir kurabiye tarifi buldum tabi tarif benim tarafımdan biraz değişikliğe uğradı.
Sonuç olarak un kurabiyesi gibi ama çıtır çıtır çok güzel bir kurabiye çıktı ortaya. Çay ve kahvenin yanında kaç tane yediğinizi saymayın bence.
Üzeri için ufalanmış fındık tercih ettim ve çok yakıştı. Siz de evde ne varsa yada sade olarak uygulayabilirsiniz.

malzemeler

1 yumurta
100 gr margarin
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pirinç unu
1 su bardağı pudra şekeri
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
2,5 su bardağı un (yaklaşık)

Un hariç bütün malzemeleri birleştirip iyice karıştırın. Unu yavaş yavaş ilave edin ölçü az yada çok gelebilir. Hamurda ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak elinizde yuvarlayıp bisküvi gibi yassılaştırıp tepsiye dizin. Üzerine istediğiniz malzemeyi serpip 175 derece ısınmış fırında 30 dk pişirin. Kurabiyelerin üzeri pembeleştiğinde pişmiş demektir.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder