24 Şubat 2013 Pazar

Kabak tatlısı

balkabağı

Bayılırım bol cevizli kabak tatlısına. Daha önce hiç yapmamıştım ilk defa yaptım, sandığım gibi zor değilmiş. 
Çok eskiden çikolatadan başka tatlı kabul etmezdim sanırım ki kabaktan tatlımı olurmuş der tadına bile bakmazdım. Sonra bir gün üzerindeki bol cevizin hatırına tadına baktım bakış o bakış. Ogün bugündür nerede görsem canım çeker, çevremde kim yapsa çağırır koşa koşa giderim yemeye. Ama artık bundan sonra kendim yapıp kendim yiyebilirim..
evet ben yaptım..

malzemeler


2 kg balkabağı

3 su bardağı şeker

  • Kabakları soyup istediğiniz kalınlıkta dilimleyin. 
  • Uygun bir tencerenin içine yerleştirip üzerine şekeri serpip kapağını kapatın. 
  • Bu şekilde sabaha kadar bekletin. Yani ortalama 12 saat sonra kabaklar sulanmış olacak. 
  • Bu şekilde tencereyi orta ateşe koyup, kabaklar yumuşayana ve suyunu biraz çekene kadar pişirin.
  • Pişince servis tabağına alıp üzerine bol ceviz serpin.

Afiyet olsun.


2 yorum: